Excelleren in sales

Verkopen is een kunst, maar zeker geen kunstje! ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________   De voet tussen de deur sales werkt niet meer, maar hoe kun je toch excelleren in sales? Het accent in sales is verschoven van de verkoper naar de koper. Dit betekent niet dat de verkoper niet meer in actie moet komen, juist wel! We gaan werken aan de relevantie van de verkoper en de nieuwe mogelijkheden omarmen. In deze training staat nu eens niet de verkoper centraal maar juist de klant. Geen verkooptrucs maar juist het inkoopproces van de klant analyseren en hier op de juiste manier op kunnen inspelen.   Doel en resultaat van de training:   Stap voor stap er achterkomen hoe je je klant het beste kan helpen. Wat wil de klant nu echt.. Je ervaart dat er geen standaard oplossing is, die werkt voor iedere klant. De klant wil geen product of een dienst maar een oplossing. Je bent in staat om adviserend te verkopen. Je bent in staat om de dialoog met de klant aan te gaan. Geen vraag en antwoord spelletje maar een dialoog waardoor de klant vertrouwen en oprechte interesse ervaart. En dit leidt tot betere verkopen nu en in de toekomst.   Voor wie is de training ontwikkeld   Ondernemers en verkopers die geen standaard producten of diensten aanbieden. Weten dat je vertrouwen moet opbouwen voordat de klant met je in zee wil gaan. Als dat wat je verkoopt impact-vol is voor je klant en dat een foute keuze grote gevolgen heeft. Omdat jij natuurlijk klanten wilt die nu en in de toekomst tevreden zijn.   Duur De training excelleren in sales duurt 1 dag en een dagdeel waarin we terugblikken en leren van de opgedane ervaring.   Trainers/ locatie/ lunch Zie al aanwezige content   Programma  

  • De start van het aankoopproces. Van een algemene behoefte of wens naar het verkrijgen van   relevante informatie
  • We gaan de klant behoefte kaderen aan de hand van voorbeelden
  • Van probleem bewustwording naar oplossingsbewustwording
  • Welke keuzes heeft de klant en welke factoren bepalen die
  • Als er meerder keuzes mogelijk zijn gaan we de alternatieven beperken
  • Selectie van de oplossing
  • Klant begeleiden bij de aankoop en aankoop obstakels beperken
  • Verwachting en uiteindelijk resultaat van de aankoop evalueren met de klant 

De voet tussen de deur sales werkt niet meer. Het accent in sales is namelijk verschoven van de verkoper naar de koper. Dit betekent niet dat de verkoper niet meer in actie moet komen, juist wel!

 

We gaan werken aan de relevantie van de verkoper en de nieuwe mogelijkheden omarmen. In deze training staat nu eens niet de verkoper centraal maar juist de klant. Geen verkooptrucs maar juist het inkoopproces van de klant analyseren en hier op de juiste manier op kunnen inspelen!

 

Doel en resultaat van de training:

 

Stap voor stap er achterkomen hoe je je klant het beste kan helpen. Wat wil de klant nu echt.. Je ervaart dat er geen standaard oplossing is, die werkt voor iedere klant. De klant wil geen product of een dienst maar een oplossing.

Je bent in staat om adviserend te verkopen. Je bent in staat om de dialoog met de klant aan te gaan. Geen vraag en antwoord spelletje maar een dialoog waardoor de klant vertrouwen en oprechte interesse ervaart. En dit leidt tot betere verkopen nu en in de toekomst.

 

Voor wie is de training ontwikkeld

 

Deze training is er voor ondernemers en verkopers die geen standaard producten of diensten aanbieden. Die weten dat je vertrouwen moet opbouwen voordat de klant met je in zee wil gaan. Als dat wat je verkoopt impact-vol is voor je klant en dat een foute keuze grote gevolgen heeft. Omdat jij natuurlijk klanten wilt die nu en in de toekomst tevreden zijn.

 

Duur

De training excelleren in sales duurt 1 dag en een dagdeel waarin we terugblikken en leren van de opgedane ervaring.

 

Trainers 

De trainers van Bekensteyn Training & Coaching zijn allen gekwalificeerd en hebben als trainer/coach inmiddels een ruime ervaring opgebouwd op het gebied van gedrag, communicatie en persoonlijke effectiviteit. In de trainingen bieden zij een evenwichtige mix van theorie en praktijk aan. Daarnaast zijn zij als coach in staat het beste uit mensen naar boven te halen.

 

Locatie

Een training van Bekensteyn kan in-company of op een externe trainingslocatie worden uitgevoerd.

Ook is het mogelijk de training in onze eigen trainingsruimte te laten plaatsvinden, in het pand van Bekensteyn aan de Dorpstraat in Veldhoven.

 

 

Lunch / koffie-thee-frisdrank

Het is mogelijk om op onze locatie rond het middaguur gebruik te maken van een lunch, verzorgd door Bekensteyn. De kosten daarvoor worden apart in rekening gebracht. Tijdens de training wordt gezorgd voor koffie/thee of frisdrank. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

 sale-2

 

 

PROGRAMMA

  • De start van het aankoopproces: van een algemene behoefte/wens naar het verkrijgen van relevante informatie
  • We gaan de klant behoefte kaderen aan de hand van voorbeelden
  • Van probleem bewustwording naar oplossingsbewustwording
  • Welke keuzes heeft de klant en welke factoren bepalen die
  • Als er meerder keuzes mogelijk zijn gaan we de alternatieven beperken
  • Selectie van de oplossing
  • Klant begeleiden bij de aankoop en aankoop obstakels beperken
  • Verwachting en uiteindelijk resultaat van de aankoop evalueren met de klant 
CONTACT INSCHRIJVEN

Duur

Training is maatwerk, dus duur is afhankelijk van de vraag. Maar we gaan bij deze training standaard uit van 2 dagdelen

Tijd

Altijd in overleg met de opdrachtgever

Locatie

Kan zowel op onze locatie als incompany

Kosten

€ 580 per dagdeel

CONTACT & SERVICE

TEL 040-76 000 65

info@bekensteyn.nl
naam
e-mail
tel